ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Wiemy, że one uważają bie obecnej dokonać takiego przewrotu może jedy-nie lII-cia miţ- rewolucję społeczną za nieodzowny warunek zdobycia dla mas dzynarodówka, mająca swoją siedzibę w Moskwie. Ona boţyicnt żydowskich całlcowitej autonomji. cpiera się na potţżnym aparacie państwotvym Rosji soW eokiţţ Ponieważ przyfem zaledwie II kongres komunistycznej mię- i ma więcej szans, niż jalci inny ośrodek, do przyciągnięcia d,.ţ dzynaroduwki (l7;VII--7ţVIII 1920) postawieniem wiadomycfi siebie wszystkich rewolucyjnych partji na zachodzie, które stoaa 21 warunków przyjęcia uniemożliwiał pielęgnowralţie ideolog;a na stanowisku rewolucji społecznej i dyktatury pro)etarja.tu. autonomji narodowej dla żydów, więc do 1920 r. hasło do połą- ţţ:ţobec tego należy przyjąć bez zastrzeżeń wszystkie 21 waru:a- czenia się z Moskwą było śród ezłonków Bundu nad wyraz pcţ- lţ:aw i poddać się jej dysektyţvom. Grupa ta, jako oficjalny członek Kominternu, rozpţocz,ţ?.ţ pularne. Chęć do połączenia się z Moskwą musiała być wśród szero- dzţałalność pod mianem Kombundu. kich kół żydowskich z Bundu temwiţcej w owym ezasie silna, iţ Obowiązkiem proletarjatu żydot,vsltiego jest objęcie kiercţ;ţţ- iţył to okres tţudowy mlodej państwoN,ości polskiej, a przy:er: niczej roli w akeji wywrotowej w kraju. narażcnej stale na atak wojsk sowieckiej Rosji. Właśnie takia Zdaniem Kombundu, zresztą jak i pozostalej części żydUaţ, - organizacyjne połączenie się Bundu w Polsce z Moskwą, t. j. ze- sk.iego odłamu w5ţ.vrotowego, rewolucję socjaly w kraju moź,ţ spolenie wůţ,siłków tych dw8ch organizacji - od zewnątrz i od Elokonać jedyaie wspólne vwstąpienie prolefarjatu ţvszys.isie;k: wewnątrz - w jednym kierunku, rokowało, w mniemaniu szero- narodowości w Państwie. kieh warstw, nadzieję rychlejszego rozpadnięcia się fronLu pol- Kombund uważa, że należţů przţdewszystkiem usunţţ 4ţ skiego, a co zatem idzie - dawał'o ono możność urzeczyivistnie- przyczyny, które tamują takie wspólne wystąpienia. p ą y P 1ţ'ajgłówniejszą z tych przyczyn jest wzajcmna separacy:; nia wsz stkich oż danych dla ż dów ostulatów na ziemiach po)skich, jako na terenie jednebo z najwięlazych skupica żvdoiv- proletarjatu poszczególnych narodowości. Tę separację powoduje odrębność organizacji rohotniezycţ.a skich w świecie. Sktad s,noteczny. Komb,and sklada się prawie wytącznie poszezególnych narodowości oraz kultţnvowanie w nich hasţţ' z warsfvvy robofniczej, która stanowi blówny kontyngent naţi'et 4,dgębności narodowej, ţVinę w, tym względzie ponoszą również organizacje żydoţţ - sił )cicrowniczych. "...Charakterystycznem d)a naszych pracownikuw partyj- skie. Należy się pozbyć tych haseł, 1ţlskazanem jcst ţvytworzy nych jest to, że są oni prawie zvyiącznie robotnikami i ty)ho Je- zţow1 organizację, któraby ulatwiła prolełarjatoivi życlowskien";n , g j ţ), odegranie decydującej woli w ruchu rewołucyjnym w Polsce. den rocewt stanoţi inteli ene a Program. Grupa kombundowska, jak zreszfą i pozosfała Wychodząc z takich założeń, Kombund tozpocząi propagaţţ- ezęść żydow,sl:iego odłamu wywrotowego, sfoi na stanowisku, żţ dţ, w której uzasadniał jego stanowisko w spYawie usuniQoia sYţ z Bundu oraz przytaczał motyţvy, które go pcpclinţły do teţ:, ') P. ..Arbeiter Sztime" (Warszawa), organ I3undu Nr. 21. z dn. 19ţI'ţ' hroku. 1920 r.. .....zasa:dnicze stanowisko pariji klasowej protetarjatu żydoa-sriiugo- Bundu-przyjęic na 3-ej konferencji krnjoivei, odpoţviada zasadniczcj pda.- "Odţdm pYOietarJdtu Żj'do11S.ClL'ńu", ţlOS1 OdEZll7a Ceniral- forrnie III migdzrnarodówki..." (porównaj w przypisach - Iśund. p. Ij. t1.ţţ0 Komitţtu Kombi:TJdtl, "OżyţţiOnţgii prţJdţn1 rerv't)lldC'j jnyiFa. ţ) P. rozdzinl III wynvenionego mcmorandum, ttůręczoneóo przez de4ţ- tZItt.Sllł ZW SZcZVĆ OStţ.'iłą prZţSZhOCţţ fl.ţ SVůeI drOdGţ. i'1'?t9sţţ' hację IGţmbus:ća, fi.omitetowi 1X%vůIsounvůczemt, ţominternu w ţicaţ:vric. . 56 uwolnić się od poglądów "centrum"') oraz od tak zwanych "le- wicowców" 1), musiał zakończyć ze ţ,szy sikiemi wahaniami i ţs,ątpliwościami, a eo zatem idzie musiał skonsolidować się w samodzielną organizacjţ komunistyczną, która śmiało przedlu- ży starq, pelnq chwaly drogg walki protetarjatu żydoruskiego o jego polityczne i narodowe wyzwolenie... Organizacja ta po- stawi proletarjat żydowski, jako odwaţnych żołnierzy, w kie- rowniczych szeregach międzynarodowego proletarjatu i pomoże przeprowadzić ciężką walkţ aż do ostatecznego zwyciţsfwa. To powołało do życia Kombund..." 2). Kombund, przyjmując bez zastrzeżeń 21 warunków ţ przy- stępując w ten sposób do Kominternu, tem samemţj,skby zgodził się na źaniechanie pielęgnowania ideologji autonomji narodowej dla żydów. Ten zarzut głównie starali się wykorzystać w agitacji prze- ciw Kombundowi przeciwnicy połączenia się Bundu z Komintet-- nem, t. j: zwolennicy kierunku bundowskiego. Kombund w swojej propagandzie stara się uzasadnić, re za- rzut skierowany przeciw niemu ţů tym względzie jest niesłuszny, t;ołoslowny, że on nie zapoznaje bynajmniej sprawy odrębności narodowej żydów i praw odrębnych dla nich w świecie. Przeciw- nie, w tym fakcie połączenia się z Kominfernem należy dopatry- vţać się jedynie troski o interesy żydowskie. Interesy te mogą znaleźć zaspokojenie tylko w wyniku rewolucji spolecznej, lstórą dokonać może jedynie komunistyczna międzynarodówůka, zwlasz- eza, że w Iiczbie zţycięzeów znajdzie się zor;;anizowany prole- tarjat żydowski. "Akt przyłączenia Kombundu do Komiternu", glosi poţůola- na wyżej odezwa z października 1922 r. Komitetu Wylsonawcze- go Kombundu, "będzie przyjęty z entuzjazmem i radością przc-r. każdego robotnika żydowskiego w Polsce. On będzie musiał roz- proszyć ostatnie wątpliwości u tych robotników, których prowa- dzą za sobą centrowi i pseudolewicowi wodzowie Bundu i nacjo- nalistyczni wodzowie Poale-Syjonu. Akt ten przekona ich, że Fromunizm ma wyraźne życzenie zrozumieć i zadowolnić żyu,otne ţ) tţ5owa o dwóch kierunkach w Bundzic, p. żresttą przebieg II-no zjazdu Bundu. p