ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Nową podstawę wymiaru ustala się na zasadach ogólnych, obowiązujących dla świadczeń przyznawanych po raz pierwszy, a więc od kwoty bazowej obowiązującej w dacie zgłoszenia wniosku o ponowne ustalenie podstawy wymiaru oraz z uwzględnieniem zarobków z okresu liczonego od tej daty. Dla wszystkich więc wniosków zgłoszonych po wejściu w życie ustawy będzie to okres ustalony w art. 15 ust. 1, czyli okres kolejnych 10 lat kalendarzowych wybranych z ostatnich 20 lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym zgłoszono wniosek o przeliczenie podstawy. Nie wydaje się natomiast możliwe zastosowanie art. 15 ust. 6, tj. wybrania 20 lat z całego okresu ubezpieczenia, chyba że te 20 lat będzie w całości przypadać po nabyciu prawa do emerytury lub renty. 6. Przeliczanie wysokości świadczenia Oprócz ustalenia nowej (wyższej) podstawy zmiana wysokości świadczenia może nastąpić także w wyniku doliczenia: — nieuwzględnionych okresów składkowych i nieskładkowych, — okresów aktywności zawodowej po przejściu na emeryturę lub rentę. 6.1. Doliczanie nieuwzględnionych okresów składkowych i nieskładkowych W ubezpieczeniach społecznych obowiązuje zasada, że w razie wprowadzania zmian na korzyść ubezpieczonych mają one zastosowanie także do osób, które nabyły prawo na poprzednich, mniej korzystnych warunkach. W praktyce oznacza to, że np. poszerzenie katalogu okresów składkowych i nieskładkowych pozwala na uzupełnienie stażu ubezpieczeniowego i wyliczenie nowej wysokości świadczenia, uwzględniającej zwiększony staż ubezpieczeniowy. 32 Przepis nie stawia raczej żadnych przeszkód, aby co 2-3 lata ustalać nową podstawę z uwzględnieniem kolejnych lat osiągania zarobków po przyznaniu prawa. 116 VII. Wymiar świadczeń z ubezpieczenia społecznego ] i Poszerzenie przez ustawę z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z FUS katalogu okresów składkowych uzasadniających wniosek o przeliczenie wysokości świadczenia nastąpiło przez zaliczenie do okresów składkowych okresów: • pozostawania duchownymi przed dniem 1 lipca 1989 r., pod warunkiem opłacania składek na ubezpieczenie społeczne za cały okres podlegania temu ubezpieczeniu, • przebywania duchownych na misjach oraz okresów prowadzenia przez nich działalności duszpasterskiej wśród Polonii, przypadających po 14 listopada 1991 r. do dnia wejścia w życie ustawy, • świadczenia pracy po 1956 r. na rzecz organizacji politycznych i związków zawodowych nielegalnych w rozumieniu przepisów obowiązujących do kwietnia 1989 r., • pracy wykonywanej w kopalniach węgla, kamieniołomach, zakładach pozyskiwania i wzbogacania rud uranu oraz batalionach budowlanych podczas odbywania służby wojskowej w Wojsku Polskim. Katalog okresów nieskładkowych został poszerzony o następujące okresy: • niewykonywania pracy w okresie przed 4 czerwca 1989 r. na skutek represji politycznych, nie więcej jednak niż 5 lat, • pobierania zasiłku przedemerytalnego i świadczenia przedemerytalnego, • udokumentowanej niezdolności do pracy, za które wypłacone zostały z Funduszu Pracy zasiłki dla bezrobotnych, zasiłki szkoleniowe lub stypendia. W odniesieniu do okresów nieskładkowych przeliczenie emerytury jest jednak możliwe tylko wtedy, gdy w wyniku doliczania nowych okresów nie zostanie naruszona zasada, że okresy nieskładkowe można doliczać w wymiarze nieprzekraczają-cym jednej trzeciej udowodnionych okresów składkowych. Przeliczanie wysokości emerytury uzasadnia też sytuacja zmiany kwalifikacji danego okresu. Na przykład okresy działalności kombatanckiej, działalności równorzędnej z kombatancką i zaliczaną do tej działalności, początkowo traktowane jako nieskładkowe, obecnie są okresami składkowymi. Wniosek o przeliczenie emerytury z uwzględnieniem nowych okresów można zgłosić w każdym czasie. Emerytura w nowej wysokości będzie wypłacana od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek ojej przeliczenie. 6.2. Zwiększenie świadczenia z tytułu aktywności zawodowej po przejściu na emeryturę lub rentę Przejście na emeryturę lub rentę nie oznacza końca aktywności zawodowej. Zwiększenie emerytury lub renty przewidziane jest zatem w sytuacji, gdy doszło do realizacji świadczenia i ponownego podjęcia zatrudnienia już przez emeryta lub rencistę. W naszym systemie prawnym powrót emeryta lub rencisty na rynek pracy wywiera bowiem wpływ nie tylko na bieżące uzupełnienie świadczenia osiąganym za- 6. Przeliczanie wysokości świadczenia 117 robkiem, ale i na wzrost pobieranego świadczenia. Wiąże się to z faktem, że emeryci kontynuujący działalność po otrzymaniu emerytury podlegają obowiązkowi ubezpieczenia emerytalnego, jakkolwiek jest to wbrew logice (ryzyko już zaszło). Skoro więc obowiązek ubezpieczenia nie został wyłączony, to okres podlegania obowiązkowi ubezpieczenia społecznego (fakt opłacania składki) powinien być odwzorowany wzrostem świadczenia. Wniosek o doliczenie nowych okresów składkowych i nieskładkowych można zgłosić dopiero po zakończeniu kwartału kalendarzowego, chyba że ubezpieczenie ustało wcześniej. Doliczenie okresów następuje na ogólnych zasadach, tzn