ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Szef SWR Primakow prowadził z upoważnienia Jelcyna "waha dłową dyplomację" i często podróżował zarówno do Europy, jak i na Bliski Wschód, a także do państw WNP. W lipcu 1993 roku Primakow pojechał do Iranu i Afganistanu jako specjalny wysłannik prezydenta Jelcyna. Spotkał się z irań skim ministrem spraw zagranicznych w Teheranie i afgańskim prezydentem w Kabulu przede wszystkim po to, by rozmawiać o konflikcie na granicy tadżycko-afgańskiej. Po powrocie do Moskwy na początku sierpnia udał się bezpo średnio do Jelcyna, by zrelacjonować mu efekty swojej wi zyty85. Wcześniej, w lutym 1993 roku, Primakow pojechał do Bonn, by przeprowadzić konsultacje z szefami niemieckich służb specjalnych. Rozmawiali o współpracy w zwalczaniu handlu narkotykami, międzynarodowego terroryzmu i o pro blemie rozprzestrzeniania materiałów nuklearnych, a także o skażeniu radioaktywnym Bałtyku i Morza Północnego86. Po Bonn Primakow odwiedził Budapeszt, gdzie rozmawiał z sze fami węgierskiego bezpieczeństwa na temat form współpra cy i sposobów ustabilizowania sytuacji w Jugosławii, a w ma177 . ROZDZIAŁ PIĄTY ju złożył czterodniową wizytę w Pradze. W następnym roku Primakow odbył między innymi podróż do Afryki Północ nej, gdzie w czerwcu spotkał się w Tunisie ze starym znajo mym, Jasirem Arafatem, i rozmawiał z innymi przywódcami na temat procesu pokojowego na Bliskim Wschodzie87. Ta ka zagraniczna dyplomacja była czymś bez precedensu - szefowie KGB i kierownictwo służb wywiadowczych zawsz trzymali się przedtem w cieniu - i sugerowała, że rola Primakowa jest większa niż wcześniejszych szefów wywiadu. FORMUŁOWANIE ZASAD POLITYKI Na znaczącą rolę Primakowa u boku prezydenta wskazu je również to, że pod jego auspicjami SWR opracowała trzy poważne analizy na temat polityki zagranicznej. W styczniu 1993 roku Primakow napisał raport dla rządu rosyjskiego, w którym mówił, że rozprzestrzenianie broni nuklearnej zmniejsza nadzieje na światową stabilizację. Zwracał uwa gę, że kilka byłych republik radzieckich, graniczących z Ro sją, posiada broń nuklearną, co jest tym groźniejsze, że ma ją tam miejsce konflikty etniczne i sy+racja polityczna jest niestabilna88. Poprzez ten raport, który przeciekł do rządu Stanów Zjednoczonych, Primakow chciał przygotować Za chód na możliwość poczynienia bardziej zdecydowanych kroków w stosunku do państw WNP. W listopadzie 1993 roku Primakow wystąpił ze szczegó łową analizą na temat NATO i jego proponowanego rozsze rzenia89. Główna teza raportu brzmiała, że przystąpienie do NATO państw Europy Środkowej i Wschodniej bezpośred nio zagraża bezpieczeństwu Rosji. Po przedstawieniu stano wiska krajów już będących w NATO i tych, które aspirowały do członkostwa, dokument przedstawiał rosyjski punkt wi dzenia. Rosja obawiała się, że NATO nie będzie w stanie szybko przekształcić się z wojskowego i politycznego soju szu, wymierzonego przeciw Rosji, w instrument zapewnia nia pokoju i stabilizacji. Dlatego też włączenie do NATO krajów Europy Wschodniej będzie stanowić problem. 178 WYWIAD ZAGRANICZNY: IMPERIUM W JASIENIEWIE Rozszerzenie NATO, według Primakowa, miało oznaczać rozmieszczenie dużych sił militarnych z potencjałem ofen sywnym w bezpośredniej bliskości granicy rosyjskiej. To zmusi Rosję do przedefiniowania swoich koncepcji obron nych i restrukturyzacji wojska. Innym problemem było to, że rosyjska opinia publiczna postrzegała NATO jako siłę wrogą i dlatego nie była przygotowana, by spokojnie przy glądać się jego rozszerzeniu. Wstąpienie nowych państw do NATO może wzmocnić reakcyjne, antyzachodnie ugrupowa nia w Rosji i przyczynić się do wywołania nastroju "oblężo nej twierdzy". Na koniec raport podkreślał, że przy wejściu krajów Europy Środkowej i Wschodniej do NATO - zarówno jeśli chodzi o ramy czasowe, jak i warunki członkostwa - muszą być brane pod uwagę interesy Rosji. Takie otwarte zajmowanie stanowiska w sprawach poli tyki zagranicznej było bezprecedensowe dla służb wywia dowczych. KGB przez cały okres istnienia nigdy nie ujaw niał swoich sądów. Co więcej, tezy przedstawione w rapor cie SWR na temat NATO znacznie różniły się od tego, co głosiło rosyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych, które w tym czasie było bardziej przychylne proponowanej eks pansji NATO. Jeszcze bardziej zaskakujące było to, że wy wiad wypowiadał się prawdopodobnie również w imieniu rosyjskich sił zbrojnych, ostrzegając, że rozszerzenie NATO postawi przed armią nowe wyzwania i może wywołać poli tyczne niezadowolenie wśród oficerów. Pierwszy zastępca szefa SWR tak wyjaśniał motywy przygotowania analiz na temat polityki zagranicznej: "Fakt, że wywiad przygotował dwa jawne raporty, świadczy o tym, że chcemy, by nas słu chano. Zarówno w kwestii rozprzestrzeniania broni nuklear nej, jak i rozszerzenia NATO, a także tego, co może to ozna czać dla Rosji. Przedstawiliśmy nasz punkt widzenia, ponie waż uznaliśmy to za konieczne"90. Primakow przedstawił trzeci raport SWR w przeddzień yty Jelcyna w Waszyngtonie, pod koniec września 1994 roku. Raport, zatytułowany "Rosja - WNP: Czy stanowisko Zachodu wymaga modyfikacji? ", ostrzegał Zachód przed 179 ROZDZIAŁ PIĄTY wyrażaniem obiekcji wobec gospodarczej i politycznej rein-? tegracji państw WNP91