ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Shannon, C. Weaver, The Mathematical Theory of Communication, s. 3; K- Deutsch, ss. 146-147. 224 K. Deutsch, ss. 147-149. 168 169 wykształconego) otworzyć można jedynie wtedy, gdy zastosuje sj„ równie skomplikowany klucz perswazyjny. C. Shannon oraz W. Weaver, analizując procesy kodowania i dekodowania informacji występujące w procesach komunikacyjnych, doszli do wniosku, że sprawę najwyższej wagi stanowi taki sposób kodowania informacji, aby sygnał miał optymalną charakterystykę dla danego kanału informacyjnego225. W naszym przypadku oznacza to taki sposób przekazywania informacji politycznej, aby wysyłany sygnał w pełni docierał do odbiorców pomimo tego, że ośrodek decyzji politycznych stosuje inne kryteria kodowania informacji, niż obywatele dekodujący informację p0 jej odebraniu. Możliwe więc staje się także stosowanie wytrychów, za pomocą których nadawcy informacji włamują się do świadomości obywateli. Jeżeli przekaz brzmi „jestem za, a nawet przeciw", to każdy może zrozumieć co zechce i gorąco poprzeć takie stanowisko mówcy, jakie sobie wyobraził. Pozyskiwanie społecznego poparcia dla treści decyzji politycznej może być podejmowane w trzech zasadniczych momentach: w czasie formułowania propozycji decyzji, w czasie trwania procesu decyzyjnego oraz już po podjęciu decyzji, W fazie "pTerwszej celem działań perswazyjnych jest przede wszystkim zorientowanie się w zakresie poparcia dla ogólnego i wstępnego projektu proponowanych rozwiązań. W fazie drugiej, gdy ośrodek decyzyjny określił już warianty rozwiązania problemu, możliwe staje się przeprowadzenie konsultacji na temat społecznych preferencji w stosunku do poszczególnych propozycji. Wreszcie, w fazie trzeciej treść decyzji zostaje już ustalona, a działania uzasadniające ją mają przekonać opinię publiczną o tym, że przyjęte rozstrzygnięcia w sposób pełny odpowiadają interesom podstawowych grup społecznych i poszczególnych obywateli. Można założyć, że podejmowanie działań perswazyjnych we wszystkich fazach formowania decyzji (wejścia, konwersji i wyjścia) zwiększa szansę uzyskania poparcia społecznego, natomiast ograniczanie się tylko do uzasadniania decyzji już po jej podjęciu szansę tę raczej zmniejsza. 225 Zob. C. Shannon, W. Weaver, ss. 16-26. Interesującą analizę tego problemu przedstawił M. Edelman, Pieces et regles du jeu politiąue, s. 217. 170 T. Klementewicz zauważył, że dążenie do uzyskania akceptacji społecznej jest realizowane w formie podawania uzasadnień decyzji J0 wiadomości publicznej. W procesie komunikacyjnym stosowane „ więc komunikaty językowe typu (Nadawca, Znak, Odbiorca). Nadawca komunikatu używa jakiś znak językowy z intencją zinterpretowania go przez odbiorcę. Natomiast odbiorca spostrzega znak i dekoduje go zgodnie z odpowiednimi regułami226. W podobny sposób proces ten jest analizowany przez psychologów społecznych, którzy badają skuteczność perswazji.,Poszukują oni źródła komunikatu (kto mówi), natury komunikatu (co ' ' mówi) oraz natury odbiorcy (do kogo mówi). Ustalono, że skuteczność perswazji stanowi funkcję kompetencji, wiarygodności i atrakcyjności nadawcy. Wpływ charakteru komunikatu też jest istotny: komunikat przekonuje, jeśli odbiorcy nie postrzegają go jako specjalnie dla nich przygotowanego i jeżeli występuje efekt pierwszeństwa (pierwsze źródło informacji wydaje się bardziej wiarygodne). Gdy odbiorcy są nastawieni niechętnie, to skuteczne jest prezentowanie komunikatów pokazujących dwie strony zagadnienia, a następnie krytykowanie argumentów nie popieranych przez nadawcę. Skuteczność perswazji zależy też od reakcji odbiorcy: rozproszenie jego uwagi zwiększa siłę perswazji. Ustalono także, iż najbardziej podatni na perswazję są ludzie młodzi, pomiędzy 18 i 25 rokiem życia227. Podstawową funkcję komunikatu politycznego stanowi perswazja. Komunikaty perswazyjne przekonują do zajęcia określonego stanowiska w danej sprawie i uzasadniają potrzebę podjęcia lub zaakceptowania jakichś decyzji politycznych._JPrzekonywanie może mieć charakter racjonalny, gdy polega na przekazie argumentów logicznych, albo irracjonalny, gdy nadawca komunikatu nie dostarcza odbiorcy informacji, przekazuje natomiast emocje. Wyróżnić można cztery typy logicznej i racjonalnej argumentacji decyzji politycznych: deskryptywną, eksplanacyją, prospektywną oraz aksjologiczną228. 226 T