ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Centralnym momentem całego procesu socjalizacji jest nacisk ńa osiąganie sukcesów, rozumiane-jak już wspominaliśmy-jako wkład w tworzenie dobrego społeczeństwa. Wkład ten należy wnieść w ramach wyznaczonych przez istniejący system zawodowy, który stale podlega procesom ekspansji, różnicowania i wzrostu. Co więcej, w rezultacie tych procesów, którym towarzyszy też ruchliwość społeczna, zwiększa się przeciętny odstęp czasu między ukształtowaniem w rodzinie motywacyjnych podstaw orientacji na osiąganie sukcesów a rzeczywistym podjęciem roli zawodowej: maleje przy tym wpływ rodziców na szczegółowe określenie wzoru podjęcia roli zawodowej. Stwierdziliśmy już, że o ile przy tak wielkiej rozmaitości ról zawodowych można w ogóle wyodrębniać pewne cechy wspólne im wszystkim, o tyle zasadniczą cechą ról zawodowych podejmowanych przez ludzi dorosłych jest-poza dążeniem do osiągania sukcesów-jeszcze, niezależność", odpowiedzialność i fachowość. Niezależność polega w tym'wypadku przede wszystkim na umiejętności oddzielenia orientacji wo-. ćX*Z. Etapy cyklu życiowego. bęc pracy od nadmiernego związania z me skrystalizowanymi funkcjonalnie kontekstami przywiązania, co w pierwszym rzędzie oznacza niezależność zaangażowania w rolę zawodową od wiązów rodzinnych, przyjacielskich itp. Sens fachowości jest wystarczająco jasny bez szczegółowego omawiania. Za odpowiedzialność uważamy natomiast w kontekście zawodowym psychologiczną gotowość do podejmowania decyzji zgodnych z najważniejszymi kryteriami niormatywmmi, a więc przeciwieństwo podatności na różnorodne naciski zewnętrzne i wewnętrzne i skłonność do wybierania najłatwiejszych rozwią***Jak już stwierdziliśmy, ukształtowanie takiej struktury osobowości, w której wzory motywacyjne są wysoce rozwinięte, wymaga w, pewnym okresie wysokiego stopnia zależności emocjonalnej. Przykładem najwyraźniejszym i najlepiej udokumentowanym jest wczesnodziecięca zależność od matki. Wiąże się ona z konieczną w tej fazie rozwoju motywacją do uczenia się pewnych działań (performance-learning) , a w okresie preedypalmm oznacza konkretnie uczenie się podstawowych umiejętności motorycznych i komunikacyjnych, czyli chodzenia i mówienia. Ta "dialektyczna"relacja między zależnością z jednej strony, z drugiej zaś niezależnością i osiąganiem sukcesów nie kończy się, naszym zdaniem, w okresie edypalnyrn. Dziecko uniezależnia się od rodziców w procesie kilkustopniowym: najważniejszymi jednak momentami tego procesu są: wczesnry okres latentny i okres dojrzewania. Wydaje się, że w okresach tych wysoce kompulsywny charakter przywiążą. @Zdecydowaliśmy się tutaj na przedstawienie roli zawodowej jako celu procesu socjalizacji, gdyż istotnie w naszej strukturze społecznej gra ona cantralną rolę. Oczywiste jest jednak, że nawet u najbardziej w swą pracę zawodową zaangażowanego mężczyzny rola zawodowa nie wyczerpuje wszystkich jego obowiązków: takie ujecie nie uwzględnia też pewnych centralnych czynników roli kobiety. Wzrasta jednak stale odsetek kobiet, które przez coraz to dłuższą część swego cyklu życiowego pełnią role zawodowe: wzrasta też ich przeciętne wykształcenie. Przy tym" jako uzupełnienie procesu różnicowania rodziny w stosunbu do lanych struktur społecznych, następuje, profesjonalizacja"ról rodzinnych szrzegćlale roli kobiecej. Czymże lnnymjest bowiem zainteresowanie psychologią dziecka raslona@ymi"metodami jego pielęgnacji i rozwój, materialnych"aspebtów ptowadzeniagospodarstwa domowego. Podobne uwagi odnoszą sia i do innych ról, b@te nie w pełni stały się jescze zawodami. Charakter a społeczeństwo ma dziecka do grupy koleżeńskiej jest pośrednim wyrazem silnych napięć psychologicznych, które występują w tym procesie. Ogólnie, wydaje się, że w strukturze pośredników socjalizacyjnych szkoła ze swymi wymaganiami jest pierwszym źródłem presji w kierunku aczenia się niezależności i osiągania sukcesów: natomiast grupa koleżeńska w pewnym sensie zastępuje rodziców, a szerzej-rodzinę orientacji w jej funkcji wsparcia emocjonalnego, które jest konieczne, jeśli wysiłek związany z osiąganiem sukcesów w warunkach rywalizacji nie ma powodować dezorganizac li osobowości. Dlatego też powinniśmy się spodziewać, że w wymku ogólnych procesów różnicowania i rozwoju systemu zawodowego i edukacyjnego poza omówionymi zjawiskami występują inne jeszcze: wyraźniejsze i bardziej zróżnicowane niż w społeczeństwach typu dawniejszego układy oczekiwań i interakcji ze strony grup koleżeńskich