ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

Wprawdzie walec nie zawsze ma możność poruszania się ruchem swoistym, ani woda, ani ogień, ani inne rzeczy, stojące pod władzą natury lub duszy nierozumnej. Natrafiają bowiem na wiele przeszkód i oporów. Umysł natomiast i rozum może na mocy przyrodzonej siły w sposób dowolny wszelką przezwyciężyć przeszkodę. Mając zaś przed oczyma tę łatwość, z jaką rozum tak się we wszystkim porusza, jak ogień w górę, kamień na dół, a walec po pochyłości, niczego więcej nie pożądaj. Wszystkie bowiem inne przeszkody albo dotyczą ciała - tego trupa, albo - o ile rozum ich za takie nie uzna i im nie ulegnie - nie sprawiają szkody ani w niczym nie dotykają. W przeciwnym razie ten, kogo by to dotknęło, musiałby też zaraz stawać się złym. U wszystkich bowiem innych ustrojów ta ich część, którą coś złego spotyka, już przez to samo staje się gorsza, a tu człowiek - że tak powiem - staje się, owszem, lepszy i godniejszy pochwały, ponieważ przeszkody na swą obraca korzyść. W ogóle zaś pamiętaj, że obywatelowi państwa nic nie przynosi szkody, co nie szkodzi państwu, a państwu nic nie szkodzi, co nie szkodzi prawu. Co więc nie szkodzi prawu, nie szkodzi ani państwu, ani obywatelowi. Księga dziesiąta 91 34. Człowiekowi przepojonemu zasadami prawdziwymi wystarczy zdanie bardzo krótkie i bardzo znane, by go znowu natchnąć pogodą ducha i spokojem, na przykład: A liście -jedne - ku ziemi wiatr zmiata... 6. Tak i ród ludzki. Listkami są i dzieci twe. Listkami są i ci, którzy z udanym przekonaniem głośno cię wielbią i sławią albo, przeciwnie, przeklinają, albo po cictu ganią i wyszydzają. Listkami są i ci, którzy sławę pośmiertną dalej głosić będą. Wszystko to bowiem w porze wiosennej się rodzi 7, a potem je wicher w dół zmiata, a potem las inne w ich miejsce wydaje. Wszystko jest krótkotrwałe, a ty unikasz i pożądasz wszystkiego, jakby to miało istnieć przez wieczność. Wnet i ty oczy zamkniesz, a niebawem kto inny łzy ronić będzie na grobie tego, kto ciebie do grobu odprowadził. 35. Oko zdrowe powinno patrzeć na wszystko, co jest widzialne, a nie mówić: chcę zieleni. Jest to bowiem oznaką choroby oka. A słuch zdrowy i węch powinien być gotowy do odbierania wszelkich wrażeń słuchowych i powonieniowych. A żołądek zdrów wobec wszelkiego pożywienia powinien się tak samo zachowywać jako młyn wobec tego, do czego mielenia jest urządzony. A umysł zdrowy powinien być przygotowany na wszelkie zdarzenia. A kto mówi: dzieci me niech będą zdrowe, lub: niech wszyscy pochwalą to, cokolwiek zrobię - jest jak oko szukające zieleni lub jak z,ęby pragnące tylko rzeczy miękkich. 36. Nikt nie jest tak szczęśliwy, by przy jego łożu śmiertelnym nie stanęło kilku ludzi cieszących się z trafiającego go ciosu. Był to człowiek szlachetny i rozumny. A przecież w jego godzinie ostatniej niejeden się znajdzie, kto powie do siebie: odetchniemy po tym pedagogu. Nie był wprawdzie przykry dla nikogo, ale czułem, że w duszy nas potępia. A to o człowieku szlachetnym! A w nas ile to powodów innych, dla których by niejeden nas się chętnie pozbył! O tym myśl na łożu śmiertelnym, a odejdziesz spokojnie tak rozważając: odchodzę z tego oto świata, z którego chcą się mnie pozbyć w nadziei możliwej jakiejś innej ulgi ci sami moi współtowarzysze, dla których tyłem się nawalczył, namodlił i natroszczył. Czemuż więc ma kto uporczywie trwać przy dłuższym na tej ziemi życiu? Ale zaprawdę nie odchodź od nich z tego powodu z mniejszą ku nim życzliwością, ale trwając przy swoistym sposobie myślenia, jako przyjaciel im życzliwy i dla nich łaskawy. A także nie odchodź jakby odrywany przemocą, ale jak przy błogiej śmierci człowieka spokojnie dusza z ciała ulatuje, takie 6 Homer, Iliada VI 147-149. 7 Ibidem. 92 Marek Aureliusz, Rozmyślania powinno być twe odejście od nich. Z nimi cię bowiem natura sprzęgła i związała. Ale teraz odrywa. Pozwalam się oderwać, jakby z grona domowników, nie wzbraniając się - owszem, bez przymusu. I to bowiem jest jednym z objawów zgodnych z naturą. 37. Przyzwyczajaj się do tego, abyś przy wszystkim, co kto robi, pytał -o ile można - w duszy swej: ŤDo czego on tym zmierza?* A zacznij od siebie samego i siebie samego najpierw badaj. 38