Alleluja! W samÄ porÄ dwa debile zorientowaĹy siÄ, Ĺźe sÄ dla siebie stworzeni!
[10] Marathowie mają paznokcie pośredniej wielkości, wyposażone w cechy wymienione w obu poprzednich wypadkach. [11] 47 CZ. n POUCZENIA PRAKTYCZNE O ZESPOLENIU Lekkie dotykanie podbródka, piersi i dolnej wargi zręcznie używanymi paznokciami, nie pozostawiające śladów, a jedynie przez kontakt wywołujące gęsią skórkę, w ostatniej fazie zaś wydające dźwięk pstryknięcia, zowie się błyskiem. [12] Stosować się je winno wobec kobiet będących przedmiotem miłości, kiedy się masuje ich ciała, drapie ich głowy, zdrapuje pryszcze lub grożąc, gdy się je chce zaniepokoić. [13] Półkolisty znak krawędzi paznokcia położony na szyi lub na piersiach zowie się sierpem księżyca. [14] A takie dwa znaki wzajem ku sobie zwrócone zowią się kręgiem. [15] Kłaść się je winno na łonie, we wgłębieniach pośladków i w połączeniu ud. [16] Natomiast znak zwany kreską kładzie się wszędzie, zważając, by nie był zbyt długi. [17] Podobny znak, lecz półkolisty i sięgający wierzchołka piersi, zowie się tygrysim pazurem. [18] Znak pięciu paznokci wzajem ku sobie zwróconych, położony wokół sutki, zowie się pawią nóżką. [19] Taki sam znak, lecz postawiony przez pociągnięcie pięciu paznokci ku sutce, zowie się zajęczym tropem. [20] Zarys płatka lotosu, położony na piersiach lub kibici, zowie się płatkiem lotosu. [21] Udając się w podróż pozostawia się ku wspomnieniu poczwórne lub potrójne kreski na udach i piersiach. Oto i znaczenie ciała paznokciami. [22] Zresztą można czynić i inne znaki, stosując odmiany najprzeróż-niejszych kształtów. [23] Któż zdoła opisać rodzaje znaków paznokci- pytają uczeni - skoro jest ich nieskończona rozmaitość, niewyczerpane są także zręczne metody ich praktycznego stosowania, które jest powszechne Ś na-turę zaś ich stanowi namiętność? [24] W namiętności niezbędna jest rozmaitość - powiada Watsjajana. Przez rozmaitość należy budzić wzajemną namiętność. Zręczne miłośnice i tacy sami kochankowie jedni u drugich są w cenie. Wszak zarówno w łucznictwie, jak i w innych naukach dotyczących władania bronią zwraca się baczną uwagę na rozmaitość, a cóż dopiero mówić o tej nauce! [25] Na ciałach kobiet należących do innych mężczyzn nic trzeba 48 L. 4 KATEGORIE USZCZYPNIĘĆ zostawiać śladów paznokci. Jednak gdy namiętność szczególnie wzrośnie, można czynić je widocznymi dla upamiętnienia tych chwil, ale w miejscach dyskretnych. [26] Gdy kobiety w miejscach skrytych Swego ciała widzą ślady Paznokciami tam żłobione, Wtedy dawi?o zapomniana Rozkosz świeżą się wydaje. [27] A gdy nie ma takich śladów, Co na pamięć przywołują Uroczyska namiętności Już od dawna zapomniane, Wtedy rozkosz się przerodzi W jakieś zgoła obce czucie. [28] Choćby z dala widząc młódki Pierś znaczoną paznokciami, W obcym nawet się zapala I szacunek, i ochota, By dać wyraz namiętności. [29] A znów mąż, co tu i ówdzie Paznokciami poznaczony, Obojętne serce damy Zwykle snadnie rozkołysze. [30] Nie ma bowiem nic innego Silniej jeszcze budzącego Namiętności niż sposoby Podniecania za pomocą Czy to zębów, czy paznokci. [31] Oto lekcja czwarta zatytułowana Kategorie uszczypnięć drugiej części, która zowie się Pouczenia praktyczne o zespoleniu, w Traktom o Miłowaniu chwalebnego Watsjajany. LEKCJA PIĄTA Wyjąwszy górną wargę, wnętrze ust oraz oczy, wszystkie pozostałe miejsca odpowiednie do całowania, nadają się również do boles-nych pieszczot zębów lub by je ranić zębami, [l] Zęby odznaczać się winny następującymi cechami: powinny być równe, o wspaniałym odcieniu, zdatne do barwienia, odpowied-nich rozmiarów, zdrowe i ostre. [2] Wadliwe natomiast są wtedy, gdy tępe, nierówne, wyszczerbione, krzywe, za małe, za duże i gdy każdy osobno sterczy. [3] A oto rodzaje śladów pozostawionych przez bolesne pieszczoty zębów: sekretny, nabrzmiały, naszyjnik korali, sznur rubinów, kropla, sznur kropli, strzęp chmury i ukąszenie dzika. [4] Ślad rozpoznawany wyłącznie dzięki zaczerwienieniu nie nazbyt intensywnemu zowie się sekretnym. [5] Taki sam ślad, jeśli mocno przyciśnięto, zowie się nabrzmia-łym. [6] Oba powyższe ukąszenia, a także ukąszenie zostawiające ślad zwany kroplą, umieszcza się na dolnej wardze. [7] Ślad zwany nabrzmiałym oraz sznurem rubinów umieszcza się na policzku. [8] I tak lewy policzek zdobi pocałunek kolczyka oraz ślady paznokci i zębów. [9] Dzięki wielokrotnemu ściskaniu górnymi zębami i dolną wargą powstaje ślad zwany naszyjnikiem korali. [10] Natomiast kiedy posłużymy się wszystkimi zębami i obiema wargami, powstanie ślad zwany sznurem rubinów. [11] Jeśli dwoma zębami przygryza się skórę na malutkiej przestrzeni, to powstaje ślad zwany kroplą. [12] Jeśli zaś wszystkimi zębami, to powstaje ślad zwany sznurem kropli. [13] 50 L. 5 SPOSOBY PRZYDAWANIA ROZKOSZY... Tedy oboma sznurami powinno się ozdabiać szyję, boki oraz łono. [14] Nadto sznurem kropli ozdabia się czoło oraz uda. [15] Nieregularne koło graniaste zowie się strzępem chmury, a znaczy się je na piersiach. [16] Wyraźne, długie i liczne ślady zębów, a przestrzeń między nimi zaczerwieniona - to ukąszenie dzika. Pozostawia się je także na piersiach. [17] Oba te rodzaje stosują ci, których namiętność jest gwałtowna. Oto i bolesne pieszczoty zębów. [18] Niechaj bohater przemyślnie pozostawia ślady paznokci i zębów także na ozdobach niewiasty, o którą zabiega: diademie z liści brzozy, zausznicach z niebieskich lotosów, kwiatach wplecionych' we włosy, na liściu betelu do żucia i na liściu drzewa tamali służącym jako list miłosny. [19] O względy niewiast należy się starać zgodnie z obyczajami ich krajów. [20] Szlachetnie urodzone mieszkanki Madhjadeśi mają czyste obyczaje i są wrogie śladom pocałunków, paznokci i zębów. [21] Podobnie się zachowują mieszkanki Bahiiku (Pendżabu) i Awanti (Madhjapradeś), choć znajdują upodobanie w niezwykłych sposo-bach zespolenia. [22-23] Kobiety z Malwy i z Abhiry (południowy Gudżerat) lubią prze-de wszystkim objęcia, pocałunki, bolesne pieszczoty paznokci i zę-bów oraz ssanie. Nie zezwalają natomiast na zadawanie ran. Można je pozyskać również za pomocą pieszczotliwych ude-rzeń. [24] Kobiety z dorzecza Indusu, mieszkające wśród jego sześciu rzek, przyzwyczajone są do zespolenia ustnego. [25] Mieszkanki Aparantiki i Laty odznaczają się gwałtowną namięt-nością, choć w czasie zespolenia nie wydają okrzyków. [26] Mieszkanki Striradżji (Beludżystan lub Bhutan) i Kośali (Berar) lubią mocne pieszczotliwe uderzenia, mają gorący temperament i lubią stosowanie środków zastępczych