They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Podobne

an image

Alleluja! W samą porę dwa debile zorientowały się, że są dla siebie stworzeni!

nieæ twa- lie, jak to siê zwykle okre¶la, osoba pos³uszna - pos³uszna jest tylko jakotowarzyszi tylko .prawu"; | Jako towarzysz w stowarzyszeniu, gminie, cz³onek Ko¶cio³a, w pañstwie - obywatel. 5. A zatem, zgodnie z punktem 3, obowi±zuje przedstawienie, ¿e towarzysze zwi±zku, pos³uszni pni, nie okazuj± pos³uszeñstwa jemu jako osobie, lecz owym bezosobowym porz±dkom, i dlatego ?dowi±zani s± do pos³uszeñstwa jedynie w zakresie jego rzeczowej kompetencji, nadanej mu pezte porz±dki i racjonalnie ograniczonej. Podstawowymi kategoriami racjonalnego panowania s± zatem: 1. ci±g³e, zobowi±zane do przestrzegania pewnych regu³ za³atwianie spraw urzêdowych, w zakresie I kompetencji (w³a¶ciwo¶ci), oznaczaj±cej a) pewien, w rezultacie podzia³u zadañ rzeczowo ograniczony zakres obowi±zków, któremu towa-nyszy b) przypisanie zwykle niezbêdnych w nich uprawnieñ rozkazodawczych i c) wyra¼ne okre¶lenie ewentualnie dopuszczalnych ¶rodków przymusu oraz przes³anek ich stoso- wna, 474 Tak ukonstytuowan± dzia³alno¶æ nazywamy „o r g a n e m"3. „Organy" w tym znaczeniu istniej± w du¿ych przedsiêbiorstwach prywatnych, partiach, podobnie jak w „pañstwie" i „Ko¶ciele". „Organem" w t e j terminologii jest tak¿e wybrany prezyd pañstwa (lub rada ministrów czy wybranych „pe³nomocników ludowych"). Kategoriami tymi zqj| siê pó¼niej. Nie ka¿dy organ ma, w tym samym znaczeniu, „uprawnienia rozkazodawc: tego rozró¿nienia nie bêdziemy tu rozwa¿aæ. Do tego dochodzi 3. zasada hierarchii urzêdowej, czyli porz±dek sta³ych organów kontroluj±cych i ruj±cych dla ka¿dej instancji, któremu w³a¶ciwe jest prawo z³o¿enia odwo³ania lub skargi na ni¿sze w³adzom zwierzchnim. Przy czym rozmaicie bywa uregulowana kwestia, czy i kiedy im odwo³awcza zastêpuje sama rozporz±dzenie zakwestionowane „s³usznym", czy te¿ zleca to rz±dkowanemu jej urzêdowi, stanowi±cemu przedmiot skargi. 4. „Regu³y" rz±dz±ce postêpowaniem mog± byæ: a) regu³ami technicznymi, b) normami. W obu przypadkach ich stosowanie, o ile ma byæ w pe³ni racjonalne, wymaga fachowe szkolenia. Zwykle zatem do udzia³u w sztabie administracyjnym zwi±zku mo¿e zostaæ dopiul ny tylko ten, kto mo¿e siê wykazaæ potwierdzonym, fachowym wykszta³ceniem, i tylko kto¶ taki zostaæ zatrudniony jako urzêdnik. „Urzêdnicy" tworz± typowy sztab administracyjny racji zwi±zków: politycznych, hierokratycznych, gospodarczych (szczególnie kapitalistycznych) i ii 5. Obowi±zuje (w przypadku racjonalno¶ci) zasada ca³kowitego oddzielenia sztabu adi nego od ¶rodków administrowania i ¶rodków dostarczania. Urzêdnicy, pracownicy, robotnicy administracyjnego nie posiadaj± sami rzeczowych ¶rodków administrowania i dostarczania, lecz muj± je w postaci naturalnej lub pieniê¿nej i s± zobowi±zani do rozliczenia siê z nich. Istnieje ca³kowitego oddzielenia maj±tku (kapita³u) urzêdu (przedsiêbiorstwa) od maj±tku prywai spodarstwa domowego) i miejsca dzia³alno¶ci urzêdowej (biuro) od miejsca zamieszkania. 6. W sytuacji pe³nej racjonalno¶ci wykluczone jest jakiekolwiek zaw³aszczanie stanowiska un wego przez osobê, która je piastuje. Tam, gdzie mamy do czynienia z „prawem do urzêdu" (np.irt padku sêdziów, a ostatnio coraz liczniejszych grup urzêdników, czy nawet robotników), niestuiji zwykle zaw³aszczaniu stanowiska przez urzêdnika, ale zagwarantowaniu czysto rzeczowego (j wis³ego"), zwa¿aj±cego wy³±cznie na normy, sprawowania przez niego urzêdu. 7. Obowi±zuje zasada dokumentowania administracji, równie¿ tam, gdzie ustnedystal s± faktycznie regu³± lub nawet nakazywane s± przez przepisy: przynajmniej wstêpne ustalenia ii ski, a tak¿e ostateczne decyzje, zarz±dzenia i rozporz±dzenia wszelkiego rodzaju maj± formê) semn±. Akta oraz ci±g³a dzia³alno¶æ urzêdników tworz± razem biuro, stanowi±cej ka¿dego nowoczesnego dzia³ania zwi±zku. 8. Panowanie legalne mo¿e przybieraæ bardzo ró¿norodne formy [...]. Poni¿ej przeanalizujemy pierw w sposób idealnotypowy celowo wy³±cznie, najbardziej zbli¿on± do czystego typu panom strukturê sztabu administracyjnego: „¶wiata urzêdników", „biurokracji". W oryginale Behórde. Termin ten oznacza „w³adzê", „urz±d" w zobiektywizowanym sensie, w odrózit Amt - funkcji czy stanowiska pojedynczego cz³owieka, przek³adanego tu jako „urz±d". Por. J. Hatschek buch des deutschen und preuSischen Verwaltungsrechts, Leipzig-Erlangen 1922, s. 60. 4 W oryginale Volksbeauftragten. Nazywano tak cz³onków rady, sk³adaj±cej siê z trzech soejaldemokratówi niezale¿nych socjalistów, która przejê³a w³adzê po og³oszeniu republiki 9 listopada 1918 r. (10 listopada zatwierdzona przez Berliñsk± Radê Robotnicz± i ¯o³niersk±) i sprawowa³a j± do 10 lutego 1919 r. (2) 1918 r. wyst±pili z niej niezale¿ni socjali¶ci). owama 475 t, ¿e abstrahujemy tu od typowego rodzaju kierownika, wynika z powodów, które dopiero stan± siê ca³kowicie zrozumiale. Bardzo istotne typy racjonalnego panowania nale¿±, przez na ich kierowników, z formalnego punktu widzenia do innych typów (dziedzicznochary-igo - monarchia dziedziczna; charyzmatycznego - plebiscytarny prezydent), inne z kolei s±, terialnego punktu widzenia, w du¿ej mierze racjonalne, lecz ukonstytuowane w sposób na pograniczu biurokracji i charyzmatyczno¶ci (rz±dy gabinetowe), jeszcze innym przewodz± jnatyczni lub biurokratyczni) kierownicy innych zwi±zków („partii" w przypadku partyj- Ininistrów)